Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Turbina po czym poznać pierwse problemy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Turbina po czym poznać pierwse problemy?

    Mi coś głucho stuka przy ruszaniu i już kilka razy zgłaszałem będąc przy okazji w serwisie i oczywiście mówią że nic nie słyszą bądź że to tak ma być. Zawieszenie ok, poduszki ok. Zaczyna mnie to trochę irytować tylko u mnie jest odwrotnie im zimniej tym mniej stuka. Może to sprzęgło bo wcześniej kobitka jeździła. Objaw występuje jedynie na jedynce i wstecznym podczas jazdy tego nie słychać. Jeden trop mam - te wodziki, macie jakieś kolejne?

  • #2
    Turbina po czym poznać pierwse problemy?

    Witam,

    Mojej Skodzince (O I) stuknęło niedawno 200k km i sie zastanawiam co dalej. Ostatnio zauważyłem jedynie, że silnik zaczął łykać olej - będzie pewnie koło litra na 15.000 km no i nieco zwiększyło się spalanie- nie mogę już łatwo zejść w trasie poniżej 5 l ;-) Zastanawia mnie czy może nie są to pierwsze oznaki problemów z turbiną... Pytanie moje do bardziej doświadczonych użytkownikow. Po czym można rozpoznać ewentualne kończenie się turbiny? Silnik 90 KM, 1.9 tdi ze zmienną geometrią łopatek, nie odczuwam żadnych spadków mocy. I dodatkowe pytania. Warto regenerować turbo? Jeżeli tak to możecie polecić jakąś porządną firmę w okolicach Warszawy?
    --
    Formuła 1 - Dziel Pasję
    http://www.formula1.pl

    Komentarz


    • #3
      kempa007, Litr oleju na 15.000 tys.km to nie tragedia.Jaką ty prędkością jezdziłeś w trasie skoro ci palił poniżej 5l/100 :?:
      Jeżeli ci turbo ciągnie,nie łapie notlaufa,nie cieknie olejem to nie szukaj dziury w całym tylko dalej śmigaj.Jak coś się będzie działo to się wtedy pomartwisz.Ja mam 198tys.przebiegu i śmigam bez niczego.Ostatnio tylko była czyszczona turbina i jest dobrze.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz


      • #4
        Re: Turbina po czym poznać pierwse problemy?

        Zamieszczone przez kempa007
        Witam,

        Mojej Skodzince (O I) stuknęło niedawno 200k km i sie zastanawiam co dalej. Ostatnio zauważyłem jedynie, że silnik zaczął łykać olej - będzie pewnie koło litra na 15.000 km no i nieco zwiększyło się spalanie- nie mogę już łatwo zejść w trasie poniżej 5 l ;-) Zastanawia mnie czy może nie są to pierwsze oznaki problemów z turbiną... Pytanie moje do bardziej doświadczonych użytkownikow. Po czym można rozpoznać ewentualne kończenie się turbiny? Silnik 90 KM, 1.9 tdi ze zmienną geometrią łopatek, nie odczuwam żadnych spadków mocy. I dodatkowe pytania. Warto regenerować turbo? Jeżeli tak to możecie polecić jakąś porządną firmę w okolicach Warszawy?
        najlepiej wykonać logi, wtedy można ocenić pracę turbinki i osprzętu.
        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

        Komentarz


        • #5
          aniol, kolega pewnie się nie spieszył moja kiedyś spaliła 4.5 jak jechałem z Katowic ale wtedy to naprawdę nie miałem ciśnienia i nawet 5 biegu nie wrzucałem :lol:
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road
          My O2FL

          Komentarz


          • #6
            Co to znaczy: ",nie łapie notlaufa"? Ogólnie to przy wizycie w ASO coś tam mi burknęli, ze turbo zaczyna przciekac stad to przed wczesne zamartwienie.

            Poniżej 5 l/100km to wiadomo, ze nie przekraczając 100 km/h trzeba było się toczyć. Ale ostatnio jak się nigdzie nie spieszę to nie potrafię tego dokonać...
            --
            Formuła 1 - Dziel Pasję
            http://www.formula1.pl

            Komentarz


            • #7
              kempa007, notlauf czyli odcięcie, nagły, przedwczesny spadek mocy silnika, np. jedziesz i ciśniesz masz np. 140 km/h i pyk auto "nie chce" jechać. Odcięcie turbo przez które silnik nie ma mocy i zaczyna zwalniać. To, że w ASO powiedzieli, że turbo przecieka to nie znaczy, że tak jest. Polecam jechać do jakiegoś niezrzeszonego warsztatu niech obejrzą. A poza tym jak napisał Michał - bez logów to wróżenie z fusów. Koniec turbiny można rozpoznać między innymi po tym, że auto nie przyspiesza powyżej 2 tysięcy obrotów (albo przyspiesza mułowato).
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road
              My O2FL

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kempa007
                Jeżeli tak to możecie polecić jakąś porządną firmę w okolicach Warszawy?
                Ożarów Maz. ul. Poznańska 237, pisz na [email protected] jakbyś chciał się umówić do DGW, tu możesz sobie poczytać opinie Forum - Octavia Club Polska
                Zamieszczone przez kempa007
                Co to znaczy: ",nie łapie notlaufa"?
                Poszukaj na forum pod hasłem notlauf.
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz


                • #9
                  Ewentualnie jeszcze jest taka sytuacja jaką zaobserwowałem ostatnio u siebie.

                  Przez ostatni okres (2 msc.), nie gazowałem mocno auta, właściwie to toczyłem się nim oszczędzając ropę. Wczoraj jadąc na trasie zaobserwowałem "mułowatość" auta, właściwie to brak przyspieszenia i ogólnie takie, no nie jak mój 110 km dieselek

                  Zacząłem cisnąć auto, gaz w podłodze, obroty potrzymałem do 3000 i mam wrażenie, że jest lepiej. Jakby się coś skleiło przez tą wolną jazdę, a teraz od nowa zostało przedmuchane.
                  Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X